Szerző: Posfai Tünde, 2024.09.24. | Fotó: Pixabay
A végtelen mennyiségű hirdetési költések világában mindenki a Szent Grált kutatja: hogyan érje el a célcsoportját úgy, hogy az lehetőleg az idő-, energia- és (fontos!) tudás-befektetésen kívül, ne kerüljön sokba. Vagy még inkább: legyen hirdetési költségektől mentes a növekedés.
Erre adok most választ ebben a bejegyzésben, amit egyaránt olvass el, ha...
Mielőtt konkrétan rákanyarodunk az organikus eredményeket hozó tartalomkészítés témájára, fontos, hogy legyen egy, a szakértői márkádat hitelesen prezentáló LinkedIn-profilod.
Benne a kulcsüzeneteddel, azaz, hogy mit képviselsz, mi a célod, milyen tudással rendelkezel. Ez ugye lehet akár egy szlogen is, a lényeg, hogy olyasmi legyen, amire mindig, újra meg újra, következetesen vissza tudsz utalni. A kulcsüzenet mellett számít, hogy a profilodban megjelenjenek olyan kulcsszavak, amelyek a célcsoportod számára relevánsak, azaz, amelyekre rákeresnek.
Az egyes piaci szereplők célcsoportjai:
Cégként és vállalkozóként nélkülözhetetlen az eredményes LinkedIn-jelenléthez a CÉGES PROFIL létrehozása:
Ez még mindig ingyenes funkció a felületen. Munkáltatóként azért fontos élni vele, mivel a munkáltatói márkaépítés részeként így könnyen egy brand alá lehet gyűjteni a kollégáidat.
→ Ők kapcsolódni tudnak a posztokhoz, névjegyekhez, amelyekben említésre kerülnek, azaz mind a márkát, mind a személyes értékeket meg tudják erősíteni a megosztással, kommenteléssel.
→ Ez pedig bevonzza számodra az új csapattagokat / nem munkáltatói márka esetén pedig az alvállalkozókat vagy az ügyfeleket is. Munkáltatóként innen ingyenes álláshirdetés is indítható.
A világos cél az eredményes folyamatok alapja. És az organikus növekedés is itt kezdődik. Mire tudod használni a LinkedIn-t?
1. Megerősítheted a szakértői szerepedet, státuszodat a LinkedIn segítségével.
Ennek a kommunikáció, azaz a hiteles, következetes és önazonos tartalommegosztás az alapja.
2. Interaktívan kommunikálhatsz, közönség helyett közösséget tudsz építeni.
Azaz valódi érdeklődőket vonzol be, ami ahhoz, hogy tényleg épüljön a csapatod / új állásod legyen / sikeressé váljon a vállalkozásod, nélkülözhetetlen. A közösségépítés az a fontos része a LinkedIn-jelenlétnek, amellyel nemcsak nézelődni szerető “turistákat” csábít az oldalad, nem is csak “inspirációvadászokat”, akik az ingyen tudásra hajtanak, sőt, nem is csak olyan, rivális szakértőket, akik szemmel tartanak. A közösségi szemlélet, nevéből adódóan, elvileg minden social media felület alapja lenne, de a legtöbb platform esetén nincs ilyen világos keretezettség erre, mint a LinkedIn-en!
3. Közvetlen, “hideg” kapcsolatfelvételre is ideális.
De azért mégsem olyan kényelmetlen módon, mint a hideghívások vagy az “infokukac” e-mail-címekre való írogatás, ahol ki tudja, milyen mappában landol a levél - vagy egyáltalán, a döntéshozóhoz érkezik-e be. Mivel itt van hivatkozási alap, a megnézett profilodra, egy kommentre vagy egy megosztásra utalva el lehet kezdeni a beszélgetést.
→ Mindebből gyakran persze nem közvetlen ajánlat, hanem sokszor partneri, szakmai vagy kereszt-ajánlós együttműködések születnek.
→ Ám ezeket kár lebecsülni, mert a hosszú távon is stabil láthatóságot, illetve a folyamatos organikus növekedést nagymértékben támogatják.
Bár egyre több tartalmat készít a mesterséges intelligencia, ezeket még mindig emberek kezdeményezik. A LinkedIn-ről pedig, dacára a céges profiloknak, abszolút elmondható, hogy embertől emberig tartó kommunikáció jellemzi!
Ebben sokat segítenek a korábban említett konkrét keretek, illetve az is, hogy ennek a felületnek világos célja és víziója van - és ezt követeli meg a felületen jelenlévőktől is. Amit oly’ módon meg is hálál, hogy itt még mindig lehet hirdetésmentesen növekedni.
Az embertől emberig tartó kommunikáció mindig érték-alapú. Azaz, értékrendek kerülnek egymással kapcsolatba, és hasonló a hasonlót keresi, ahhoz az értékhez “vonzódik”, amivel valóban kapcsolódni tud. 27 év tapasztalatából állíthatom, hogy nincs ez másképp az üzleti világban sem.
Mit lehet érték-alapon kommunikálni, hogy hasonló a hasonlót tényleg megtalálja - azaz, a piaci szereplők eredményesen kapcsolódni tudjanak egymással?