Pointman Kft.

TEDD MAGAD LÁTHATÓVÁ!

"Minden egyes interjú közelebb vitt ahhoz, hogy el tudjam adni magam..."

Szerző: Posfai Tünde | Fotó: studioroman

Mélypontról indult, és gyakran tűnt úgy, egy eleve vesztes csatába. Aztán jött a fordulat... Hogyan vált láthatóvá a munkaerőpiacon Liziczay Melinda?

Melinda kétségbeesetten fordult hozzám, ugyanis nőként egy férfias területen, autóipari termékgyártásban dolgozik vezetőként... A fő akadálya új állása megtalálásában az volt, hogy őt ez a világ nehezen fogadta el, nem hagyták előrébb lépni. Hiába rendelkezik 25 éves szakmai tapasztalattal, műszaki tanulmányokkal és 7 éves vezetői kompetenciával is, több tekintetben ellehetetlenítve érezte magát.

Amikor elkezdtünk együtt dolgozni, világossá vált számomra, hogy Melindának nemcsak munkaerőpiaci fókuszból érdemes támogatást adnom, hanem személyesebb megközelítésből is. Ezt minden beszélgetés során szem előtt tartottam, hiszen láttam, hogy a figyelem és reflektív kommunikáció őt nagymértékben segíti. Ez a saját lelki alkatának is köszönhető volt, hiszen szociális, érzékeny, mégis erős vezetői kompetenciákkal rendelkező személy.

A beszélgetések és a szükséges iránymutatás meg is hozták eredményüket, és számomra ezt leginkább az a levél igazolja vissza, amit nyilvános ajánlóként írt meg nekem a LinkedIn-profiloldalamon

Milyen lépések mentén vált Melinda láthatóvá a munkaerőpiacon?

Fizikailag távol voltunk ugyan egymástól, de az online együttműködés miatt ez nem okozott semmilyen fennakadást. Ő a PRO Level szintű csomagot választotta, így 3 héten keresztül konzultáltunk.

Számomra itt fontos volt, hogy a támogató attitűd mellett őszinte és „csomagolásmentes” tényeket tudjak átadni. Többek közt például arról is, hogy az elmúlt 4 évben, amióta ő nem keresett állást, a trendek változtak, a toborzó szakemberek pedig gyakran más szempontok szerint dolgoznak.

Melinda esetén is, (ahogy a legtöbbször a klienseimmel való együttműködés során), feltérképeztük az álláskeresés kudarcának okait, miközben kialakítottuk a stratégiai tervet számára, és meghatároztuk a cselekvés konkrét ütemét, lépéseit.

  • Kiindulásként újragondoltuk Melinda önéletrajzát, amelyben elvesztek a valódi értékei, munkaerőpiaci ütőkártyái sem a megfelelő helyen és módon szerepeltek.
  • Emellett, a hozzá méltó, professzionális LinkedIn-profilt is felfelépítettük számára.

Az első eredmények

Ez a két változtatás segített őt láthatóvá tenni a munkaerőpicon, amelynek tárgyi bizonyítéka volt, hogy válogathatott az ajánlatok közt. Utóbbira, a LinkedIn-jelenlétre nem is kellett sok időt szánnunk, ugyanis rendkívül gyorsan hozta a várt eredményeket.

Ahogy Melinda mondja, bármilyen extra energia- és időráfordítás nélkül találták meg őt ideális pozíciókkal. A láthatóság legfontosabb előnyeként mindig ezt szoktam felhozni: „kulcsolás” helyett az ideális munkáltató szeme elé lehet kerülni, ami rengeteg időt, energiát és persze, belső feszültséget spórol meg az álláskeresés folyamán.

Az persze nem is kérdés, hogy több sikeres interjút követően végül elhelyezkedett a számára ideális pozícióban :)

Melinda története is kiválóan példázza...

..., hogy milyen fontos a sablonmegoldások helyett az egyéni szemlélet, illetve a workshop-jellegű tanácsadás helyett az a fajta „hagyományos” konzultáció, amelybe a szakmai beszélgetés mellett a lelki támogatás is belefér.

Minél több ügyféllel dolgozom együtt, annál inkább hiszek abban, hogy egy álláskereső értékei csak akkor hívhatók elő és erősíthetők meg tudatos szinten is, ha maximális figyelmet adok neki és őszintén kommunikálok vele. Nemcsak, mint szakértő a szakértővel, hanem emberként is az emberrel!

„Tünde engem még a CV írást megelőzően hozott ki a mély gödörből. Mindvégig lelkesített és azon volt, hogy úgy készítsen fel, hogy megtalálja a motivációm, amit az interjún is át tudok adni, miközben hiteles maradok.” - Liziczay Melinda, Termelési Vezető

PRO Level csomag része volt Melinda interjúra való felkészítése, próbainterjúztatása is, amely során iránymutatást, kulcs-gondolatokat kapott tőlem. Számos kudarcélményt okozó interjún volt ekkor már túl, úgy tűnt, egyre inkább mélypontra kerül. Főként a magáról való kommunikáció fókuszán alakítottunk, amelybe a múltban tapasztalt kellemetlenségek, sérelmek helyett a jövőbe vetett motivációkat, célokat szőttük bele. A tőlem kapott kulcsszavak, kulcsmondatok időnként indirekt módon is segítettek őt az elbeszélgetések során a megfelelő irányba terelni.