Pointman Kft.

TEDD MAGAD LÁTHATÓVÁ!

Munkáltatói márka erősítése karantén idején is

Szerző: Posfai Tünde, 2020.04.14. | Fotó: Cottonbro

Több tekintetben is bizonytalanság van a munkaerőpiacon, így a munkáltatói márka kiemelt figyelmet igényel. Arra hoztam most segítséget és példákat, hogy ne csak figyelmet kapjon, hanem a befektetett idő hatékonyan hasznosuljon is.

A stressz, a pánik nem segít – a sikeres munkáltatói márka bizalmat sugároz!

Egyrészt, lényeges, hogy ne mutasd kifelé a bizonytalanságod, a pánik nagyon káros lehet a munkáltatói márkádra. Ugyanígy, kerülendő a pánik keltése, a rossz hírek folyamatos publikálása is. De az „ellenkező” irány sem jobb: az ígérgetésekkel teletűzdelt hurrá-optimizmus most sokaknak feküdheti meg a gyomrát.

Mi a megoldás?

Hiteles, tiszta, adat-alapú kommunikáció, amely nem leng ki semmilyen szélsőséges irányba. Ez persze nem egyenlő a passzivitással: használd a munkáltatói márka alapját adó értékeket! A „minimumot”, ami tisztán a márka lényegét adja, nem érdemes túlgondolni. Hogy mindez a gyakorlatban is megvalósuljon, állíts fel akciótervet mind a kollégák, mind pedig a
jelöltek felé, és ennek mentén járj el.

Munkáltatói márka erősítése karantén idején is - 1. kép

Remek eszköz a munkáltatói márka hitelesítésére: az interjú

A kollégákkal készített interjú publikus bizonyíték a márka értékeire, ráadásul egyszerű és ingyenes a megvalósítása is. Munkatársaid segíthetnek a munkáltatói arculat kialakításában, miközben, mivel a cég által képviselt értékek mentén kerültek be, önazonos tevékenység lesz számukra a válaszadás.

  • Kérdezd őket arról, miért lett jobb az életük dolgozóként, mióta csapattagok;
  • milyen pozitívumokat tapasztaltak ebben a helyzetben is;
  • mi összességében véve a legpozitívabb élményük a céggel kapcsolatban;
  • Illetve mi az, amivel a cég most, ebben a helyzetben is motiválja őket.

Tedd láthatóvá azt, ami miatt a mai napig sikeresen működik a vállalkozásod!

Példa: Az értékek közt fontos szerepet kap a közvetlenség, a rugalmasság és az, hogy erősek a
kommunikációban?

Talán elsőre úgy érzed, ezeket ebben a helyzetben pont nincs lehetősége megmutatni… De ne engedd
el a legfőbb értékeket!

Kreatív megoldások online:

  • a „személyes” interjú ma már online is megoldható;
  • akárcsak a jelölt-körbevezetés – képek és videók biztosan vannak az irodáról. Az sem baj, ha ezek még csak szerkesztésre váró nyersanyagok, most minden ilyen helyet kaphat a munkáltatói márka építésében;
  • ha láthatóan működőképesek az online folyamatok, a jelentkezőnek a problémamentes betanításról, kollégák megismerése felől sem lesz kétsége.

Ezzel két, egymásból következő célt is sikerrel teljesíthetsz, amely a munkáltatói márkád építi.

Egyrészt, a jelentkező nyugodt lesz, stresszmentesen önmagát adja a beszélgetés során, és nem terelik el olyan problémák a figyelmét, mint a technikai hibák vagy a strukturálatlan interjúfolyamat. Mivel bizalommal fordulnak felé, ő is bizalmat érez majd, pozitív „összbenyomással” távozik, és – függetlenül attól, ő lesz-e végül a befutó – kedvező hírét viszi tovább a vállalkozásodnak.

Szorosabb kapcsolat, ami online is lehetséges

A pre- és onboarding (belépés előtti és az üdvözlő beléptető időszak) során mindenképp érdemes erre figyelni, így a csapatba integrálás sem jelent majd akadályt. Egyrészt, a kollégák által is használt home office eszközök erre is alkalmazhatók, illetve érdemes az új belépőket a közösségi életbe is bevonni. Legyen az online kávézás, közös reggeli, szomjas csütörtök, közös főzőklub, vagy akár online jóga.

Nyújtson olyan élményt, ami most pluszt ad, ám később sem szűnik meg! A munkáltatói márka ezt követően is megmarad; a most megvalósított akcióterv pedig utána is gyümölcsöző lesz majd.

Ha pedig mindehhez segítségre van szükséged, keress bizalommal – akciótervtől a megvalósításig.