Szerző: Posfai Tünde | Fotó: Lukas
A mondat, amit a leggyakrabban olvashatsz tőlem: „Tedd magad láthatóvá!” Most kifejtem, mit is értek ez alatt pontosan.
Látsz egy hirdetést, el tudod magad képzelni a pozícióban, beküldöd a pályázatod. Azt gondolnád, ennyi bőven elég, de sajnos mégsem! Korántsem biztos ugyanis, hogy elegendő információt ad a kiszemelt munkáltatónak rólad. A toborzók nemcsak azt szeretnék tudni, rendelkezel-e a megfelelő tapasztalattal, hanem arra is kíváncsiak, illesz-e az adott csapatba, cégkultúrába, vagy mennyire leszel lojális a céghez.
A verseny pedig jelenleg hatalmas. Lehet, hogy „covidmentes időkben” kapott 30 önéletrajzot a HR-es a neked is szimpatikus pozícióra, most beérkezik 100 ugyanerre. Ezen a belépőkártyán áll vagy bukik minden, erre a papírra bíztad a sorsod.
Milyen a személyes márkát építő önéletrajz?
Ez a „startkő”.
Ha ennél is profibban szeretnéd végezni a személyes márkád építését, akkor a célnak megfelelő CV-n és az állásokra jelentkezésen kívül többre lesz szükség. Kizárólag álláskereséssel nagyon kevés interjúra juthatsz be.
LÁTTATNOD kell magad; vagyis nemcsak neked kell keresni az ideális állást, hanem meg kell adnod az esélyt, hogy az találjon meg téged.
Mi a végső célod?
Mi az odavezető út?
Mit lépj meg ennek érdekében mihamarabb?
Mivel tűnhetsz ki, mi a te branded?
Mindez már egy kis energia-befektetéssel elérhető.
ÉRDEKEL? Akkor ne késleltesd a sikert! LÉPJ VELEM KAPCSOLATBA, vagy a számodra megfelelő szolgáltatást RENDELD MEG
Én is végigmentem rajta, sokszor nem egyszerű rájönni, hogyan is „adjuk el magunkat”. Pláne akkor, ha nem marketinges vagy értékesítő szakember vagy. De jó hír, hogy a potenciális munkáltatók szeme elé nem is ezzel a tudással kell kerülnöd!
„Önmagunk eladása” nem a túlnyomulást jelenti. Ez nem olyan, mint eladni egy olcsó terméket, amire maximum érkezik 100 rossz értékelés, de „ez van”. Itt súlyos következményei lehetnek, ha erősebb a csomagolás, mint a tartalom. Épp ezért, a legjobb személyes brand az, ami ÖNAZONOS.
Ennyire egyszerű!
Teljesen rendben van, ha arról beszélsz, amit letettél az asztalra. Lehetsz önazonos szavakkal, képekkel, számokkal is – amelyik számodra komfortos. Ha még küzdesz ezzel, fontos, hogy erősítsd az önbizalmad!
Erre van egy gyakorlati javaslatom is: változtass a CV-den az erősségek, eredmények irányába. Ez olyan „öneladási” folyamat, ahol nem használsz mást, csak a valós eredményeidet; azokat, amit már elértél, és arra utalsz, amit a jövőben is nyújtani tudsz. Egy ilyen anyaggal máris nagyobb sikerre tehetsz szert.
Ha ez még hiányzik…
Foglalkozz vele! Az önismeret nélkülözhetetlen a sikeres személyes márka építéséhez és az eredményes álláskereséshez! Te csak nyerhetsz vele.
Megéri befektetni magadba, mert…
Ha ezt szeretnéd, külső segítséget se félj vagy szégyellj igénybe venni. Elvégre, senki nem várja el tőled, hogy magadtól tudd, merre kéne indulnod. BESZÉLJÜNK RÓLA!