Pointman Kft.

TEDD MAGAD LÁTHATÓVÁ!

Tedd magad láthatóvá a piacon! Ne csak álláskeresőként, hanem vállalkozóként is

Szerző: Posfai Tünde

Most, hidd el, mindennél fontosabb lesz az, mennyire vagy látható a piacon, a célcsoportod számára! Mert mindenki elsők között tervez a marketingköltségeken „húzni”, (és megértem, ha Te is így vagy ezzel). A LÁTHATÓSÁG azonban organikusan is elérhető, erre pedig jelenleg a LinkedIn a legjobb professzionális felület, és én ebben segítek Neked.

Tedd magad láthatóvá a piacon! Ne csak álláskeresőként, hanem vállalkozóként is - 1. kép

Álláskeresőkkel munkavállalói, illetve cégekkel munkáltatói márkaépítés kapcsán már évek óta dolgozom együtt, hogy miként lehetnek hitelesen, relevánsan és autentikusan jelen az említett felületen. Mivel számos vállalkozó is megkeresett már az évek alatt, és náluk is működött az általam hozott, alapjaikban azonos, de minden esetben személyre szabott stratégia, így most arra gondoltam, célzottan beszélek róla, hogyan tudom támogatni a vállalkozókat.

Az érték a legnagyobb adu

A személyes és szakmai értékek feltárása, mondhatjuk, hogy „a kályhához való visszatérést” jelenti, amire építeni lehet a célkitűzéseket, illetve a célok elérésére szolgáló akciótervet. MINDEN ebből indul, ezt nem túlzás kijelenteni; abból, amilyen értékekkel valaki emberileg és szakmailag egyaránt bír. Csak, amíg a munkavállalók esetén álláskeresési stratégiát építünk fel, a cégek esetén csapatbővítési akciótervvel dolgozunk, a vállalkozók esetén a bevételnövelés és a piacon való láthatóság, a kedvező szakmai hírnév elérése a cél.

Az én erőm és vesszőparipám az értékekből kiindulva, a személyes márka felépítése.

Legyen szó LinkedIn-profilozásról, célok kijelöléséről és konkrét stratégiai tervezésről, az ember maga jelenti a kiindulási pontot, és az ő értékei, amelyekkel beazonosítjuk a megfelelő irányokat, úgy mint:

  • célcsoport,
  • küldetés, illetve
  • a felületen való megjelenés formája.

Függetlenül attól, hogy valaki jó ideje jelen van a piacon és számos referenciával bír, vagy ez esetleg még hiányzik, mindkét esetben van márkája. Bizony, konkrét TAPASZTALAT NÉLKÜL is létezik, hiszen az ember maga a márka!

► Ezt a témát a Jobverse karriernap és állásbörzén is körbejártam, ahol a CV-írás kapcsán a márkaépítésről szóló előadásom után nemcsak álláskeresők, pályaváltók, hanem vállalkozók is megkerestek.

A márka azonosít, mindazt összefoglalja, amit képviselsz. Tehát ha egy emberre azt mondjuk, márka, az nem jelent tárgyiasítást, bár a félreértések elkerülése végett, helytálló ilyen esetekben a személyes márka vagy énmárka kifejezést használni.

A márka maga az a megkülönböztető jel, amely azonosíthatóvá és a „zajból” kiemelkedővé tesz.

Azaz, Neked, például pénzügyes vállalkozóként nem csak az lehet a márkád része, hogy hibátlanul dolgozol és 200 ügyfél volt már Veled elégedett, hanem az is, ha mondjuk pontosan tudsz elmagyarázni fogalmakat, az ügyfeleiddel érthetően kommunikálsz és kedves természeted van.

Tedd magad láthatóvá a piacon! Ne csak álláskeresőként, hanem vállalkozóként is - 2. kép

A folyamat tehát mindig azzal indul, hogy KI VAGY TE!

Ezzel visszakanyarodunk az értékek fontosságához, hogy valóban nélkülözhetetlen világosan látni, milyen megkülönböztető jegyekkel bírsz, mi tesz Téged azzá, aki vagy. Lehet bármekkora a verseny, ezeknek a jegyeknek a kombinációjával csak és kizárólag Te rendelkezel, senki más - csak nyilván, nem árt velük tisztában lenni, hiszen láthatóvá csak akkor válsz, ha ezt megtanulod hitelesen és autentikusan átadni másoknak, például a LinkedIn-profilodon keresztül is.

Bár számos tényező különböztet meg egymástól egy munkavállalót és egy vállalkozót, ha a láthatóságról és márkaépítésről van szó, vagyis az ideális pozíció, illetve az ideális ügyfelek eléréséről, a stratégia rendkívül hasonló, sőt, közel ugyanolyan. A profilodhoz persze nemcsak maga a saját „virtuális önéletrajzod” tartozik hozzá, hanem a kapcsolatépítési metódusok és a felületen végzett kommunikáció szintúgy.

Tedd magad láthatóvá, vállalkozóként is!

Én segítek!