Pointman Kft.

TEDD MAGAD LÁTHATÓVÁ!

Munkáltatói márka és kilépő kolléga erősítése a gondoskodó elbocsátás módszerével

Szerző: Posfai Tünde, 2020.03.18. | Fotó: fauxels

A koronavírus mindkét oldalról hatást gyakorolt a munkaerőpiac szereplőire. Munkáltatói oldalról az elbocsátás során most nagy kihívás, hogy mind emberileg, mind jogilag korrektül járjanak el: ezzel foglalkozik az outplacement, azaz a gondoskodó elbocsátás. Pláne akkor lényeges ez, ha az adott kollégát korábban hónapokon át kereste, majd kiválóan működtek együtt, egészen a koronavírus hozta kellemetlen helyzetig. 

Lesznek olyan elbocsátó cégek, akinek később ismét fel kell építeni magukat.

Milyen lelkiállapotú, hangulatú jelöltekre érdemes készülnöd, ha te is érintett vagy ebben?

A koronavírus olyan helyzetet idézett elő, amelyben rengeteg ember vált nem önszántából álláskeresővé. Egy állomás, a karrierépítés lépcsője helyett most az új megélhetési forrás keresése képviseli az elsődleges célt. Rengeteg bizonytalanság és frusztráció jellemezheti az álláskeresőket, hiszen senki sem boldog egy ilyen kényszerhelyzettől.

Munkáltatói márka és kilépő kolléga erősítése a gondoskodó elbocsátás módszerével - 1. kép

Nem könnyű most, és várhatóan még jó darabig nem is lesz az egy cég működtetése. Én azonban hiszem, hogy a jelen helyzetben a vállalatért és a kilépő kollégákért is az elbocsátó munkáltató teheti a legtöbbet. Gondoskodó elbocsátással optimistább, pozitívabb jövőképet adhat a piacra kerülő munkaerőnek, aki ezzel a habitussal vehetsz részt hamarosan a gazdaság újjáépítésében.

Outplacement, azaz a gondoskodó elbocsátás

Segítséget jelenthet rövidebb távon a „lelépő pénz”, viszont a gondoskodó elbocsátással a munkáltató további törődést is adhat a kilépő kollégá(k)nak. Ennek során a munkáltató támogatni tudja

  • az álláskeresésre való felkészítést,
  • a kilépő kolléga önértékelésének helyreállítását, erősítését.

A folyamat eredménye az elbocsátott munkavállaló gyors elhelyezkedése lesz.

Munkáltatói márka az outplacement oldaláról

Sokan gondolják úgy, hogy a munkáltató márka építése csak a kiválasztás és beléptetés időszakaiban lényeges, ám ez egyáltalán nincs így. Leginkább pont egy ilyen helyzetben mutatkozik meg, hogy egy munkáltató mennyire képes fókuszálni az employer brand építésére! Nagyon sok esetben a kilépő kollégák azok, akik formálják egy-egy cég megítélését, hiszen bármerre is mennek tovább, viszik magukkal az előző munkahelyük és munkáltatójuk okozta benyomásokat.

Ha egy munkáltató a vállalat branding folyamatai alatt képes megvalósítani a gondoskodó elbocsátást, a piacon tovább erősítheti pozitív megítélését.

Nem mindig van persze kapacitás a gondoskodó elbocsátásra, ilyenkor jól jön egy olyan szakértő, aki a kilépő kollégák mellett végig ott van, ellátja az outplacement feladatokat, ezzel átsegítve őket a váltás nehézségein.

Tegyünk együtt azért, hogy

  • ne sérüljön még mélyebben kilépő kollégád,
  • ne érje még több kudarc az álláskeresés során,
  • és a te munkáltatói márkád se sérüljön.

Tudom, neked sem könnyű, ezért beszélgessünk először mi.