Pointman Kft.

TEDD MAGAD LÁTHATÓVÁ!

Rakjuk ki a „Láthatóság-puzzle”-t!

Szerző: Posfai Tünde, 2023.11.24. | Fotó: Pixabay

Azaz, mi kell ahhoz, hogy láthatóvá válj a munkaerőpiacon?

A puzzle-ös hasonlat nem véletlen. Kis darabokból, elemekből áll össze a láthatóvá válás is, nem egyetlen nagy Szent Grál az egész. Annak ellenére, hogy ez sokakat megrémít, más szemmel nézve viszont hasznos, hiszen számos lehetőség elérhető hozzá, amelyet megismerve és alkalmazva Te is elérheted a sikerre vezető láthatóságot a munkaerőpiacon.

Ha álláskereső vagy, ha vállalkozó vagy...

Erre szükséged lesz. Hiszen a siker kulcsa MINDIG az, hogy az érintett felek a munkaerőpiacon észrevegyék és megtalálják egymást. Az ideális munkáltató, az ideális megbízó... Téged, az ideális munkavállalót vagy vállalkozót, szolgáltatót!

1. Lásd tisztán az értékeidet!

Mindennek a kezdete, az alapja, a „kályhája” az, hogy lásd világosan, milyen értékekkel is bírsz. Mi emel ki a többi résztvevő közül, mi az, amit eddig elértél, mi az, ami mindig is „előre vitt”? És még számos kérdés tartozik ide, amiket azonban konzultáción teszek fel, személyre szabottan, az értékek feltérképezése és tudatosítása céljából.

2. Legyenek konkrét céljaid!

Nincs láthatóvá válás, így nincs siker sem cél nélkül. Persze, a cél útközben árnyaltabbá válhat, kicsit át is alakulhat, de fontos, hogy meglegyen a válasz arra a kérdésre, miért szeretnél láthatóvá válni! Ez ugyanis belső löketet ad és meg is világítja a lehetőségeket számodra.

3. Kik számára szeretnél látható lenni?

Azaz, kik képezik a célcsoportodat? A vállalkozásban megszokott kérdés és téma az álláskeresésben is ugyanolyan fontos. Nem véletlen, hogy az álláskeresési konzultációk során nemcsak konkrétan veled, hanem emellett a szakterületed piacával is foglalkozom. Proaktívan nem reaktívan: milyen tendenciák uralják, mi várható, milyen igények mutatkoznak a munkavállalók iránt stb.

Rakjuk ki a „Láthatóság-puzzle”-t! - 1. kép

4. Mely platformokon szükséges, hogy jelen legyél?

Elmúltak már azok az idők, amikor az önéletrajzküldés jelentette az álláskeresést. A láthatóság sokkal összetettebb ennél, és valójában számos olyan felület van, amelyen aktívan jelen lenni, kommunikálni hozzájárulhat akár munkavállalóként, akár vállalkozóként a sikeredhez. Ezek közül az egyik és egyben legfontosabb természetesen a LinkedIn, nem véletlen, hogy a hatékony és látható LinkedIn-profil építésének korábban külön témát is szenteltem. Itt olvashatod el a cikket.

5. Milyen mondanivalód van, ami láthatóvá tehet?

Természetesen mindenkinek megvan a maga üzenete, amit közvetíteni tud a célcsoportja felé, így neked is. Az értékeid és a szakmai történeted feltárásának többek közt az is célja, hogy a mondanivalód kikristályosodjon. Ezek a folyamatok egyébként önmagukból bontakoznak ki. A mondanivalód láthatóvá tesz, a láthatóságban pedig újabb és újabb témák bukkannak fel, amelyeket megoszthatsz és amelyek megerősítik a szakértői státuszodat!

A láthatóvá válás tényleges elérése ezután következik...

  • Fokozatosan érdemes belekezdeni, nem mindent egyszerre, szinte „zúdítva”, mert az nem vezet sehova, szemben az akcióterveket követő és állhatatos jelenléttel.
  • Továbbá azt és úgy érdemes megosztanod minden esetben, amivel és ahogyan azonosulni tudsz.
  • Ne feledd, nem egy kreált képet kell eladnod, legyen szó vállalkozásról vagy munkaerőpiaci elhelyezkedésről, hanem saját magadat, a saját tudásoddal és a saját értékeiddel!

Ne várj, indulj el mihamarabb a láthatóvá válás felé a piacodon!

A fenti tartalmak részben vagy egészben történő további utánközlése csak a szerző előzetes, írásos engedélyével lehetséges (ld. ÁSZF 2.5 Szerzői jogok).