A LinkedIn tudja a választ, én pedig lefordítom neked a gyakorlat nyelvére.
A végtelen mennyiségű hirdetési költések világában mindenki a Szent Grált kutatja: hogyan érje el a célcsoportját úgy, hogy az lehetőleg az idő-, energia- és (fontos!) tudás-befektetésen kívül, ne kerüljön sokba. Vagy még inkább: legyen hirdetési költségektől mentes a növekedés.
TOVÁBB OLVASOKAzaz, mi kell ahhoz, hogy láthatóvá válj a munkaerőpiacon?
A puzzle-ös hasonlat nem véletlen. Kis darabokból, elemekből áll össze a láthatóvá válás is, nem egyetlen nagy Szent Grál az egész. Annak ellenére, hogy ez sokakat megrémít, más szemmel nézve viszont hasznos, hiszen számos lehetőség elérhető hozzá, amelyet megismerve és alkalmazva Te is elérheted a sikerre vezető láthatóságot a munkaerőpiacon.
TOVÁBB OLVASOKLinkedIn. Mi is ez a felület pontosan?
Sokak szemében csak a „munkás Facebook”, IT-sok és HR-esek gyűjtőhelye, startupperek és felsővezetők megmondóterepe… Persze, ez is benne van az igazságban, de azért ennél sokkal többet tud a LinkedIn. Kijelenthető, hogy a munkaerő-toborzás nagyon nagy arányban már a LinkedIn-en történik. Emellett, a networking lehetőség miatt is vitathatatlan.
Ha még egyáltalán nem használtad, most biztosan kedvet kapsz majd; ha használtad, de nem hozott eredményt, akkor ez mostantól megváltozik. Csak figyelj és olvass tovább!
TOVÁBB OLVASOK„Olyan jó lenne végre egy szép, tetszetős CV!” Te is fogalmaztál már meg ilyen vágyat? Ha igen, akkor írd át az elképzelést. Ugyanis nem a szép, hanem a sikeres, hatékony önéletrajz lesz az, amivel behívnak majd interjúra.
Ismerem, és Neked is átadom ennek a titkát, segítek, hogy olyan önéletrajzod legyen, amivel elérheted, hogy kitűnj a sok száz jelentkező közül.
TOVÁBB OLVASOKÁlláskeresőként vagy Vállalkozóként. Tehát olyan emberként, akinek a láthatóvá válás a munkaerőpiacon most igazán fontos.
TOVÁBB OLVASOKMint az élet és a karrierépítés minden területén, úgy az álláskeresésben is vannak olyan tulajdonságok, hozzáállás-béli jellemzők, amelyek egyik embert sikeressé teszik a másiknál. Lehet veleszületett szerencsére fogni, ha az egyiknek hatékonyabban megy az álláskeresés, de valójában olyan dolgok állnak a siker mögött, amelyek befolyásolhatók. Hogy Te se maradj ki a tudásból, és még ma elkezdhesd a változtatást, megosztom ezeket az ismérveket.
TOVÁBB OLVASOKJelenleg is rengetegen keresnek állást, tehát nem lehet arra alapozni, hogy verseny most kisebb lenne – aki ezt belátta már, az általában rögtön cselekvésbe is lendül. Szétszór rengeteg önéletrajzot, ahová csak lehetséges, beadja a jelentkezését, és vár. Aztán jön a kudarc-sorozat: vagy eleve nem is kap visszajelzést, vagy sorozatban érkeznek az elutasítások.
TOVÁBB OLVASOKA mondat, amit a leggyakrabban olvashatsz tőlem: „Tedd magad láthatóvá!” Most kifejtem, mit is értek ez alatt pontosan.
A nyári időszak egyáltalán sem haszontalan és elvesztegetett idő: akkor sem, ha az álláskeresők táborát erősíted. Tény, egy kis uborkaszezon mindig van, hiszen a cégvezetők és HR-esek is járnak nyaralni (jó esetben), de komoly leállásokat senki nem engedhet meg magának. Sőt, Neked azt sem árt szem előtt tartani, hogy az ősszel piacra kerülő állásokra is MOST tudsz felkészülni.
TOVÁBB OLVASOKMost, hidd el, mindennél fontosabb lesz az, mennyire vagy látható a piacon, a célcsoportod számára! Mert mindenki elsők között tervez a marketingköltségeken „húzni”, (és megértem, ha Te is így vagy ezzel). A LÁTHATÓSÁG azonban organikusan is elérhető, erre pedig jelenleg a LinkedIN a legjobb professzionális felület, és én ebben segítek Neked.
TOVÁBB OLVASOKÍgy lehetséges az eredményes pályaváltás – szakértői segítség az álláskereséshez egy új területen
Pályaváltás az alap definíciótól egészen a konkrét lépésekig. Azt hitted eddig, lehetetlen (újra)kezdőként elhelyezkedni? Egyáltalán nem, csak oda kell figyelni jó pár dologra.
TOVÁBB OLVASOKÍgy lehetséges az eredményes pályaváltás – szakértői segítség az álláskereséshez egy új területen
Mire gondol a HR-es, amikor egy pályaváltó önéletrajzát látja? Hogyan lehetséges lenyűgözni ...
TOVÁBB OLVASOKA munkaerőpiaci szereplők sikeres egymásra találása: ezt hirdetem a „zászlómon”, mióta személyes márkát építek, szabadúszóként tevékenykedem vezető tanácsadóként. Viszont, hogy idáig eljussak, nagy út vezetett, ami számos sikertörténettel volt kikövezve. Egyet most elhoztam ezekből.
TOVÁBB OLVASOKHogyan valósulhat meg a munkáltatói márka erősítése a koronavírus idején, illetve azután is?
Konkrét módszerek, lehetőségek.
Több tekintetben is bizonytalanság van a munkaerőpiacon, így a munkáltatói márka kiemelt figyelmet igényel. Arra hoztam most segítséget és példákat, hogy ne csak figyelmet kapjon, hanem a befektetett idő hatékonyan hasznosuljon is.
TOVÁBB OLVASOKA koronavírus mindkét oldalról hatást gyakorolt a munkaerőpiac szereplőire. Munkáltatói oldalról az elbocsátás során most nagy kihívás, hogy mind emberileg, mind jogilag korrektül járjanak el: ezzel foglalkozik az outplacement, azaz a gondoskodó elbocsátás. Pláne akkor lényeges ez, ha az adott kollégát korábban hónapokon át kereste, majd kiválóan működtek együtt, egészen a koronavírus hozta kellemetlen helyzetig.
Lesznek olyan elbocsátó cégek, akinek később ismét fel kell építeni magukat.
TOVÁBB OLVASOKAmikor a vírushelyzet kirobbant, 2 hete volt a vállalkozásoknak arra, hogy átálljanak home office-üzemmódra. Mivel többeknél is meglepően jól sült el ez a megoldás, hosszabb távon is elgondolkodtak a megtartásán.
Működhet, igen – és ha igen, miért nem?
TOVÁBB OLVASOK